30. října 2016

Dobroty ze soboty 6 a háčkovací odpoledne

Dobrý den všem!

Na sobotu jsem tentokrát upekla rychlý a hlavně výborný čajový dort s tvarohovým krémem. Mohla jsem tak poprvé vyzkoušet svého nového robota. Doteď jsem používala jen ruční šlehač a bohatě mi to stačilo, ale teď už vůbec nechápu, jak jsem tak mohla žít :-)


Na korpus dortu budete potřebovat:

  • 235 ml mléka
  • 3 lžíce černého čaje
  • 50 g másla
  • 225 g cukru krupice
  • 2 velká vejce
  • 75 ml oleje
  • 175 g hladké mouky
  • 1 a půl lžičky kypřícího prášku
  • půl lžičky jedlé sody
  • špetka soli

Na krém:
  • 150 g másla
  • 2 tučné tvarohy ve vaničce
  • cukr moučku podle chuti

Do zahřátého mléka vsypeme čaj a necháme vychladnout. V míse vyšleháme máslo s cukrem. Pak zašleháme postupně vajíčka, olej a sypké ingredience. Nakonec zašleháme přecezené mléko. Těsto vlijeme do formy (dortová forma nejlépe o průměru 22 cm) vyložené pečícím papírem a pečeme v troubě vyhřáté na 180°C asi 30 až 40 minut. Po vychladnutí dort zdobíme krémem.

Já jsem si se zdobením moc práce nedala. Pekla jsem v pátek večer a už se mi u toho nechtělo stát, takže jsem dortík celý krémem jen pomazala a navrch jsem dala pár okvětních plátků růže, která mi stále ještě kvete.


Jak už jsem psala v úvodu, dortík byl výborný, takže ho budu dělat častěji.


Odpoledne jsem si vyhradila pro moji mamku a háčkování. Já nemám s háčkováním nejmenší zkušenost, ale mamka háčkuje, co pamatuji. A protože je pečlivá a její výtvory se o to víc líbí, háčkuje na zakázku. Co si kdo řekne, co koho napadne. Teď je samozřejmě poptávka po vánočních motivech. Chtěla jsem se něco přiučit, ale na fotografii to nebylo... Takže něco málo výtvorů mojí háčkovací mamky :-)


Háčku zdar! Vaše Dý


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥