19. října 2016

ZOO Dvůr Králové a Dobroty ze soboty 4

Dobrý den všem!


Manžel mi pořád připomínal, že jsme ještě nikam nevyrazili na svatební cestu. Namítala jsem, že na výlet po Čechách už bude stejně zima (do ciziny se mi nechce, když slyším, co se všude děje) a že se alespoň konečně pustíme do dláždění vjezdu. Pak jsem ale na internetu narazila na ubytování přímo v ZOO a tomu jsem neodolala. A manžel šťastný, že přece jen vyrazíme, souhlasil.


Z ubytování a vybavení jsem byla nadšená. Všechno tak nádherně sladěné.


Náš pokoj byl v přízemí v hlavní budově. Mohli jsme z něj vyjít na prostranství obklopené dalšími domy na ubytování.







A teď pár fotek ze ZOO.

Tohohle krokodýla jsme ve výběhu vůbec nemohli najít. Když jsem si pak hlouběji ve vodě všimla něčeho hnědého, úplně mě pojala hrůza. Nechtěla jsem věřit, že by mohl být tak velký. Po chvíli krokodýl vyplaval. Jenom jeho hlava měřila asi jeden metr. Ten by manžela přepůlil raz dva, a co teprve mě...


 
Africká vesnička.



Nádherný okapi.



Trocha tělocviku se slony. Odměnou za každý cvik jim bylo třeba celé jablko, čtvrt chleba, nebo půl hlávky zelí. Křuplo to, sloni jen párkrát žvýkli a chtěli další :-)



Všechny surikaty byly ve výběhu venku, ale uvnitř přece jen jedna hlídala. Kuk :-)



Barvy podzimu. V ZOO je několik druhů vzrostlých stromů, keřů a různých popínavých rostlin - v tuto roční dobu nádherná podívaná.



Opuštěný africký tábor cestou ke lvům.



Bohužel na lvy jsme se mohli podívat jen opodál přes mříže. Ti, co se vydají na safari, mají lepší výhled.



Jedna zvědavá žirafa se zajímala o větvičku, která byla pohozená kousek od ní. Po dlouhém snažení se jí nakonec podařilo utrhnout lístek, ale nechutnal jí a vyplivla ho.



Na jídlo jsme chodili do Restaurace U Lemura. Opět mají vše nádherně sladěné.







Dala jsem si africké speciality a ty sem dávám jako dobroty ze soboty.

K pití předělaná americká limonáda - africká limonáda - směs ovoce, grenadina, pomerančový džus, sodovka. Africká asi kvůli té žirafce :-)



Jako hlavní chod SCHISCH TAWOOK (myslím, že se to čte ŠIŠTAVU) - kuřecí prsa marinovaná v jogurtu s citrónovou šťávou, kari kořením a česnekem - s pitta chlebem plněným restovanou čerstvou zeleninou.



A na závěr africký koláč - tmavý piškot, ořechy, mrkev, banán, tvarohový krém. Připomínal mi medovník.



Byl to nádherný víkend. Určitě se sem ještě vrátíme na africké safari.

Vaše Dý

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥