18. září 2017

Sama doma a Dobroty ze soboty 15

Dobrý den všem!

Na sobotu jsme měli původně naplánovaný výlet do Choltic na další ročník Burčákových slavností, jenže manžel nakonec musel do práce a mně se tam bez něj prostě nechtělo. Rozhodla jsem se nevymýšlet jiné alternativy a užít si atmosféru domu, když ho mám jen sama pro sebe. :-)



Měla jsem v plánu něco málo poklidit na zahradě, ale spustil se déšť a zahnal mě dovnitř. Roztopila jsem krbovky, zapálila svíčky a nasávala teplo. Kromě úklidu jsem si na program zařadila i drobné radosti. Přebrala jsem staré smaltované nádobí, které tchyně vyřadila ze své kuchyně. Nevím, co s ním budu dělat, ani do které skříně ho narvu, ale nemám srdce to všechno nechat manželovi na míchání barev a vypouštění olejů.


Jednoduše jsem si zkrášlila desky na dokumenty. Na internetu jsem vyhledala obrázky, natiskla je na samolepky a přelepila jimi vrchní stranu. Ještě přidám popisky.


A odpoledne to chtělo něco upéct...

Dobroty ze soboty - třešňový koláč



Poslední dobou jdeme do sebe a snažíme se zdravě jíst, takže tenhle koláč je ze špaldové mouky. Letos jsme bez švestek, tak jsem použila naše zavařené třešně a k nim se mi hodil tvaroh. Na těsto potřebujeme:

  • 250 g špaldové mouky
  • půl sáčku sušeného droždí
  • asi 5 lžic cukru
  • sůl
  • 40 g rozpuštěného másla
  • vlažná voda podle uvážení

Mouku promícháme s droždím, přidáme cukr, špetku soli a rozpuštěné máslo. Nakonec přiléváme vlažnou vodu podle konzistence těsta tak, aby se dalo krásně hníst, a pořádně prohněteme. Pak těsto necháme v míse pod utěrkou asi 40 minut kynout. Po vykynutí jsem těsto rozprostřela na dno pekáče, ten mi přišel velikostně tak akorát. Navrch tvaroh a třešně. Pečeme asi 30 minut na 180°C.




Když jsem koláč šoupla do trouby, sedla jsem si ke stolu a začala listovat katalogem Ikea. Najednou mi došlo, že je venku před prosklenými dveřmi na terasu nějaká šmouha. Podívala jsem se a málem měla infarkt. Postava celá v černém s kapucí na hlavě. Manžel se vrátil... Z klidového režimu jsem se přepla na režim "ve střehu". :-D
A jaká byla vaše sobota?

Mějte se fajn:-)
Vaše Dý

2 komentáře:

  1. No, ale měla jsi pěknou sobotu, to zase jó. I s tím malým leknutím:-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Také mám ráda tyhle pohodové dni ,,jenom pro sebe".
    Henrieta

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥