30. října 2017

Všechny barvy podzimu


Dobrý den všem!

V našem novém domově jsem si zamilovala podzim. Já jsem tvor teplomilný, jakýkoliv náznak nadcházejícího trvalého ochlazení pro mě byl katastrofa. Ale co jsme se přestěhovali, jsem naprosto změnila názor. Strašně si užívám jízdy z práce domů, protože jsou přes les a můžu se kochat krásnými barvami všude kolem. V Cholticích se můžu zastavit pro kaštany, pokud tedy děti nějaké nechají :-), a pak u nás kolem silnice natrhat větvičky s šípky do vázy.
Na naší zahradě to není tak úplně ono. Kazí mi to tam některá místa, která jsem ještě nedořešila a nejsou podle mých představ, ale podle bývalé majitelky. Taky mě dost mrzí, že nemáme jediný pořádný strom. Zahrada je ještě mladá a všechny stromy nemají víc jak tři metry. Vůbec není potřeba shrabávat listí, nic mi nešustí pod nohama. Pohled na zahradu z výšky střešního okna se mi teď vyloženě nelíbí.
Ale přesto, když se po zahradě procházíte, najdete zákoutí a pohledy, které rádi prozkoumáte blíž. Můžu se kochat podzimem i u nás a jsem za to strašně ráda. A co tedy všechny ty barvy podzimu? Po víkendové vichřici listí na stromcích a keřích moc nezbylo (ale jinak jsme naprosto beze škod), ale mám fotky z minulého týdne.

Žlutá u nás zářila hlavně na javoru a něco se jí našlo i na převislé břízce. Ta je už teď skoro holá, ale sem tam nějaký lístek se ještě drží.





Oranžová je úžasná na keři, o kterém nemám ponětí, jak se jmenuje a kterému jsem vlastně nikdy nevěnovala pozornost. Uvažovala jsem, že bych ho dala pryč, ale svojí krásnou podzimní barvičkou si zachránil život. Trochu je vidět na fotce v pozadí za brslenem.





Odstíny oranžové najdeme i na lístcích ruje vlasaté, která je ale pořád převážně červená (trošku jsem vám ji přiblížila už v tomto příspěvku). Stejné je to i u tavoly kalinolisté.







Sytě červenou barvu mají některé lístky borůvek, jiné září žlutě a jiné jsou do oranžova. V listí napadaném na zemi kolem nich se při focení potuloval krásný zlatohlávek.





Červené slzičky dřišťálu mi ve váze nahradily šípky, ale nebyla to dobrá volba. Vypadají vánočně a já Vánoce ještě nechci!



No, a červenou nepřehlédnete i u dveří pod pergolou. Letos jsem si pořídila opět červené chryzantémy (opět, protože se mi je nějak nedaří přezimovat) a zastínily i velkou oranžovou dýni.




To je po delší době ze zahrádky vše.
Mějte příjemný podzim a užívejte si ho, jak to jen jde.
Vaše Dý

2 komentáře:

  1. Dý, krásné podzimní obrázky. Chryzantému doporučuji uklidit na nevytápěné ale bezmrazé místo. Během zimy občas zalít. Na jaře obvykle vyraší. Pak teprve zasadit na zahradu. Venku většinou nepřežije.
    Zdraví Míša

    OdpovědětVymazat

Děkuji za čas, který jste mému blogu věnovali. ♥